Kombit

Træning i samtale- og forhandlingsteknik af ledere i KOMBIT

KOMBIT er kommunernes it-fællesskab og har siden 2009 arbejdet for at udvikle og udbrede effektive digitale løsninger til de danske kommuner.

Udfordring

KOMBIT er en videnvirksomhed med mange specialiserede medarbejdere og dermed også stort fokus på disses kompetenceprofiler og udvikling. En del af dette arbejde sker til MUS-samtalerne, hvor ledere og personaleansvarlige skal mestre alt fra den personlige samtale til den komplicerede udviklings- og lønsamtale.

Produkt

Rhetorica har sammen med KOMBIT skræddersyet et forløb i samtale- og forhandlingsteknikker og kropssprog, der er målrettet KOMBITs særlige organisationsstruktur og særlige krav til en medarbejdersamtale.

Udbytte

Lederne i KOMBIT bliver trænet i kropssprog og nonverbal kommunikation med henblik på at kunne opbygge tillid og troværdighed. Desuden får de redskaber til at strukturere og tilrettelægge en samtale, der gør dem i stand til at håndtere udmelding af svære budskaber og arbejde med bl.a. følelser og stemningsflow.

Forløbet indeholder dels et teoretisk forløb, hvor lederne præsenteres for retorisk teori om ledelseskommunikation og kunsten at overbevise, og dels gennem sessioner, hvor de afprøver de retoriske værktøjer i en simuleret MUS-samtale (optaget på video) med efterfølgende individuel feedback. 

Vil du vide mere om, hvordan vi kan hjælpe med in-house træning? Udfyld formularen nedenfor, og du vil blive kontaktet af en af vores konsulenter.

Jeg vil gerne kontaktes