Nykredit

Forandringskommunikation i Nykredit

Nykredit er ved at implementere sin Winning the Double-strategi. Men en ny strategi kræver en masse kommunikation, så alle ledere skal trænes i den nye strategi og udmeldingen af den. 

Udfordring

På en serie akademier bliver alle ledelsesniveauer i Nykredit  –  fra topledelse til filialdirektør – udstyret med grundredskaber til ledelse og strategiudmelding. Rhetorica er samarbejdspartner og leverandør af forløbene i ledelseskommunikation på alle ledelsesniveauer.

Produkt

På Nykredits akademi har vi opbygget et effektivt læringsforløb, der giver lederne et skarpt personligt brand, der understøtter både deres personlighed og den nye strategi.

Vi klæder lederne på med viden om taktisk kommunikation, så de bedre og mere effektivt kan melde forandringerne ud og derved sikre at medarbejderne tager budskaberne til sig og tager ejerskab. Og vi træner lederne i at opbygge hver enkelt præsentation, så den får fremkaldt den rette stemning hos medarbejderne og dermed understøtter budskabet.

Alt sammen gør, at Nykredits ledere kan fremkalde den rigtige adfærd hos medarbejderne og undgå det sædvanlige problem; at medarbejderne nikker til strategien, men bliver ved med at gøre, som de altid har gjort.

(Det har vi i øvrigt skrevet en artikel om - læs den her)

Udbytte

Skriv dit spørgsmål her